خانه / خبر و گزارش / مهمترین گزارشات خبری

مهمترین گزارشات خبری

اختلال گسترده اینترنت در ایران

اطلاعات یک سازمان نظارت بر اینترنت حاکی است که اینترنت در ایران با اختلال قابل توجهی روبه‌رو شده و از ساعت شش عصر به وقت تهران، سرعت اینترنت در بسیاری از نقاط رو به کاهش است.

سازمان “نت‌بلاکس” می‌گوید این اختلال از شهر مشهد آغاز شده که از روز جمعه با مشکلاتی روبه‌رو بوده است.

به گفته این سازمان اختلال اینترنت در ایران در روز شنبه به شکل قابل توجهی افزایش یافته است.

بر اساس اطلاعات این سازمان، اپراتورهای تلفن ایران سل، همراه اول و رایتل از ساعت شش عصر، آفلاین شده‌اند.

ناآرامی‌ها و اعتراضات روز شنبه در شهرهای مختلف ایران از دریچه دوربین

شهرهای مختلف ایران از دیروز با اعتراضات به افزایش قیمت بنزین رو به رو شده است. تظاهرات در بسیاری از شهرها به خشونت کشیده شد و گزارش‌های تایید نشده از افزایش تعداد کشته شدگان حاکی است.

حسام الدین آشنا در واکنش به اعتراضات اخیر: ایران نه عراق است و نه لبنان

حسام الدین آشنا، مشاور حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در واکنش به اعتراضات به افزایش قیمت بنزین و سهمیه بندی آن در توییتر نوشت: “فرصت‌طلبان داخلی و خارجی اشتباه راهبردی دیگری مرتکب شدند. ایران نه عراق است و نه لبنان. سفارت آمریکا هم سال‌هاست که بسته شده است. ما ایرانیان اجازه نخواهیم‌داد رسانه‌های مزدور برای ما تعیین تکلیف کنند. شب دراز است و قلندر بیدار.”

آتش زدن مجسمه انگشتر آیت الله خمینی در شهر شهریار و تیراندازی در این شهر

بر اساس تصاویر منتشر شده، گروهی از معترضان در شهر شهریار در نزدیکی تهران نمادی از انگشتر آیت الله خمینی را به آتش کشیده‌اند.

همچنین گزارشها از تیرخوردن تعدادی در شهریار حاکی است.

تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها در شهرهای ایران

همزمان با بالا گرفتن اعتراض‌ها به گران شدن بنزین و درگیری‌های خیابانی در بسیاری از شهرها مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل اعلام شدند.

حمیدرضا شعبانی، رئیس اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش ‌و پرورش فارس، از تعطیلی مدارس شهر شیراز در همه مقاطع تحصیلی در روز یکشنبه ۲۶ آبان (۱۷ نوامبر) خبر داد. به گزارش خبرگزاری ایسنا دانشگاه‌های شیراز نیز فردا تعطیل اعلام شده است.

همچنین مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان اعلام کرد که “به دلیل مشکل عبور و مرور، مقاطع تحصیلی پیش‌دبستانی، دبستان و متوسطه اول نواحی شش گانه شهر اصفهان فردا یکشنبه تعطیل است”.

محسنی بندپی، ‌استاندار تهران هم اعلام کرد: «با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی فردا (مدارس مقطع ابتدایی و متوسطه اول در کل استان تهران در دو شیفت صبح و بعداز ظهر تعطیل است.»
فرمانداری خرمشهر و استانداری البرز نیز خبر از تعطیلی مدارس در سطوح مختلف داده‌اند.

ارسال پیامک‌های تهدیدآمیز برای معترضین به افزایش قیمت بنزین

کاربران شبکه‌های اجتماعی با انتشار تصاویری از ارسال پیامک‌های تهدید‌آمیزی خبر دادند که در آن‌ها از شهروندان خواسته شده در تجمعات شرکت نکنند.

در نمونه‌ای از این پیام‌ها که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، “پلیس پیشگیری استان البرز” به شهروندی هشدار داده: «حضور شما در تجمع غیر قانونی روز جاری باعث اخلال در نظم عمومی و سو استفاده ضد انقلاب شده است.»

در این پیام افزوده شده: «تکرار حضور در اینگونه تجمعات پیگرد قانونی به همراه خواهد داشت.»

شهروندی که این پیام را دریافت کرده برای دویچه‌وله نوشته است که “امروز در منزل بودم و در شهر تهران ساکن هستم”.

بنا بر گزارش‌ها این پیام‌ها از سوی معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمان و شورای هماهنگی اطلاعاتی و امنیتی استان خوزستان هم برای شهروندان معترض ارسال شده است.

دادستان کل کشور معترضان را “اخلالگر” خواند

محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد که قیمت بنزین “اصلاح” شده و دولت با ابلاغ آن مجری این تصمیم خواهد بود. منتظری به معترضان هشدار داد  و آنان را “اخلالگر” خواند.

دادستان کل کشور گفت که “اخلاگران قطعاً ریشه در خارج از کشور دارند.” او افزود که تغییر بهای بنزین بر اساس قانون صورت گرفته است. به گفته منتظری “جریانات معاند با نظام جمهوری اسلامی” از فضای مجازی برای “تحریک مردم” استفاده می‌کنند.

“عراق مرز جنوبی خود را به خواست ایران بست”

به گفته یک منبع امنیتی عراق و یک دیپلمات ایرانی، عراق مرز شلمچه با ایران را به روی مسافران هر دو طرف بست.

به گزارش رویترز، این منبع امنیتی عراق گفت، با توجه به اعتراضاتی که در هر دو کشور جریان دارد ایران خواستار بستن این مرز شده است.

منبع عراقی و دیپلمات ایرانی می‌‌گویند، مرز شلمچه تا اطلاع ثانونی بسته خواهد ماند و بسته شدن آن تأثیری بر انتقال کالاهای تجاری نخواهد داشت.

برگزاری نشست کمیته فرعی امنیتی ایران و ترکیه

اعضای کمیته فرعی امنیتی ایران و ترکیه در سالن کنفرانس “کاظم کاربکیر” در مرکز استان ایغدیر ترکیه در نشستی با محوریت برقراری امنیت و هماهنگی مرزی دو کشور بحث و تبادل نظر کردند.

به گزارش خبرگزاری ‌آناتولی، این نشست به ریاست انور اونلو، استاندار ایغدیر و شیرزاد حاجی‌زاده، فرمانده هنگ مرزی ماکو و با حضور نظامیان و مسئولان مرزی دو کشور برپا شد.

 



تلگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.