خانه / سیاسی / نه سراسری به مضحکه انتخاباتی رژیم در نظرسنجی رسانه دولتی!

نه سراسری به مضحکه انتخاباتی رژیم در نظرسنجی رسانه دولتی!

شبکه صدا و سیمای جمهوری اسلامی روز چهارشنبه ۵ فوریه از نتایج یک نظرسنجی رسمی که در حساب‌ رسمی این شبکه در تلگرام منتشر کرده بود، پرده برداشت.

شبکه صدا و سیمای جمهوری اسلامی در این نظر سنجی با مطرح کردن چند پرسش گزینه‌ای از شرکت کنندگان خواسته است تا با پاسخ به یکی از گزینه‌ها نظر خود نسبت به انتخابات پیش‌رو مجلس ایران را بیان کنند.

با اینکه مسئولان شبکه صدا و سیما جمهوری اسلامی هیچ زمینه‌ای برای تبلیغ در باره این نظرسنجی انجام نداده‌اند و از نظر زمانی وقت زیادی برای آن در نظر گرفته‌ نشد، اما پاسخ شرکت کنندگان به این نظرسنجی ۴ گزینه‌ای، نشان داده که بیش از ۸۰ درصد شرکت‌کنندگان به عدم مشارکت در انتخابات آینده مجلس رای دادند. پس از ظاهر شدن این نتیجه نظر سنجی، مسئولان شبکه صدا و سیمای جمهوری اسلامی، نتایج نظر سنجی را حذف کردند.

44

پس از حذف نتیجه نظرسنجی از حساب تلگرام صدا وسیمای جمهوری اسلامی برای توضیح آمده است: « بنا به نظر بسیاری از مخاطبان کانال مبنی بر کامل نبودن سوال نظر سنجی بزرگ و مردمی کشوری این نظر سنجی اصلاحیه‌ای در بخش گزینه‌ها خواهد داشت و مجددا بارگزاری خواهد شد.همچنین بسیاری از گروه‌ها و دسته‌های ضدانقلاب با ایجاد کمپین و شرکت در این نظرسنجی گزینه رای نخواهم داد را به صورت سازماندهی شده انتخاب کرده‌اند».

حساب تلگرام این شبکه رسمی دولتی با دعوت مجدد از همه برای شرکت نظرسنجی جدیدی که قرار بار دیگر نشر شود، نوشت:«از تمام “مردم” عزیز می‌خواهیم با پخش گسترده نظر سنجی جدید کمک به انجام یک “نتیجه شفاف” کنند».
شبکه افزود: «ساعت ۱۲ نظر سنجی کاملی در سطح کشور برگزار خواهد شد لذا از تمامی دوستان و آشنایان خود جهت شرکت در این نظر سنجی دعوت کنید».

در همین حال خبرگزاری «ایرنا» در گزارشی تحت عنوان: «نقش انفعالی صدا و سیما در مشارکت انتخاباتی مردم» از عملکرد صدا و سیما برای ایجاد “انگیزه و اعتماد» برای مردم جهت شرکت در انتخابات انتقاد کرده نوشته است که رسانه‌های «بیگانه» از اعتراضات خیابانی در آبان ماه (نوامبر ۲۰۱۹ ) در پی افزایش قیمت بنزین سوء‌استفاده کرده است.

این رسانه دولتی ایران نوشته است شرکت مردم در انتخابات پیش رو «میسور» نمی شود مگر با تقویت امید و بازسازی اعتماد عمومی مردم… اما متاسفانه رسانه ملی در راستای تقویت روحیه مردم برای حضوری موثر در انتخابات پیش رو، نه تنها برنامه ریزی موثری تاکنون انجام نداده‌است بلکه با برگزاری برنامه های کلیشه ای و تکراری موجبات بروز ابهامات از عملکرد خود در نزد افکار عمومی را تقویت می‌کند».



تلگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.